Legea funerara 2017 aduce schimbari majore

Legea funerara 2017 aduce schimbari majore servicii funerare non stop bucuresti ilfov adysim

Se pare ca si in privinta legilor funerare s-au produs schimbari. Astfel, lucrurile se vor desfasura in alta maniera in anul 2017. Este vorba despre noile schimbari ce au fost aprobate de Guvern cu privire la normele sanitare si tehnice ale serviciilor funerare, la inhumarea si deshumarea cadavrelor umane, la transportul acestora, dar si la cimitire, crematorii, precum si a criteriilor profesionale care trebuie indeplinite de cei care presteaza servicii in acest domeniu.

Toate acestea sunt discutate detaliat in cadrul articolului 108 din Constitutia Romaniei republicata, astfel incat nimeni sa nu poate spune ca nu i-au fost aduse la cunostinta noile schimbari. De asemenea, in temeiul articolului 40, respectiv in Legea 95/2006 sunt mentionate indicatiile ce trebuie indeplinite in privinta cimitirelor, a crematoriilor umane, a serviciilor funerare, dar si tot ceea ce tine de domeniul sanatatii.

Acest norme fac referire la conditiile decente pe care fiecare firma de servicii funerare trebuie sa le indeplineasca. Daca veti citi respectivele legi, veti vedea ca in cadrul acestora se vorbeste si despre dotarile spatiilor si conditiile de suprafata de indeplinit. De asemenea, tot aici este mentionat clar sensul sintagmei „servicii funerare”, de care trebuie sa tina cont societatile ce isi desfasoara activitatea in acest sector.

Ne dorim sa oferim numai servicii de calitate clientilor nostri, motiv pentru care avem in vedere toate noile legi aprobate. Recomandam clientilor nostri sa parcurga respectivele pasaje pentru a afla despre ce este vorba cu exactitate, despre calitatea serviciilor care trebuie aduse de orice societate funerara unui defunct si familiei in cadrul decesului.

Ce presupun serviciile de ingrijiri mortuare conform legii funerare 2017?

Ingrijirile mortuare constau in totalitatea operatiunilor efectuate corpului celui decedat. Se incadreaza in acestea manoperele de imbalsamare, cele de tanatopraxie, de igienizare a trupului neinsufletit, dar si cele de imbracare, cosmetizare si de manipulare.

Fiecare actiune ce are legatura cu pregatirea corpului persoanei decedate trebuie sa fie realizata in asa fel incat sa denote respectul deplin fata de demnitatea umana. Potrivit normelor legale prevazute in document, nu este permisa fotografierea defunctilor decat in situatia in care trebuie urmate anumite proceduri judiciare.

In ceea ce priveste procedurile de imbalsamare, conform normelor, acestea sunt obligatorii in situatiile urmatoare:

• Atunci cand membrii familiei opteaza pentru expunerea celui decedat intr-un loc public, chiar si cand este vorba despre punerea acestuia in capela si mentinerea sicriului cu capacul deschis
• In situatia in care decedatul va fi transportat intr-o localitate diferita decat in locul producerii decesului, distanta fiind mai mare de 30 kilometri
• Cand se impune imbalsamarea ca o masura de profilaxie sau de reducere a riscurilor biologice din diverse cauze medicale
• Atunci cand familia face o cerere scrisa.

Exista si situatii in care efectuarea procedurilor de imbalsamare nu este permisa, acestea fiind:
• Cu exceptia momentelor in care au loc autopsii prosecturale, nu se permite imbalsamarea inainte de a elibera certificatul medical prin care este declarat decesul
• Atunci cand au loc cercetari judiciare si se dispune prin lege cercetarea organelor de justite, dar si atunci cand are loc efectuarea autopsiei medico-legale
• Cand exista boli infectioase grave, care contin agenti biologici cu caracter patogen inalt, dispozitie data de avizul directiei de sanatate publica judeteana a municipiului Bucuresti
• De asemenea, este interzis sa se efetueze procedeele de imbalsamare sau de tantopraxie atunci cand corpurile neinsufletite se afla in afara unor spatii autorizate, lucru impus de normele prezente.

In ceea ce priveste firmele care se ocupa cu prestarea de servicii funerare, exista norme care prevad ca acestea trebuie sa efectueze activitati specifice atunci cand obtin un aviz de la consiliul local al unitatii administrative teritoriale, dar si pe cel al autorizatiei sanitare de functionare care este emisa de directia de sanatate publica judeteana din municipiul Bucuresti.

De asemenea, este important ca fiecare astfel de societate sa aiba in vedere si sa respecte toate normele ce tin de igiena din timpul inhumarii si al transportului, pentru a oferi protectia necesara sanatatii publice.

Atat timp cat serviciile funerare oferite respecta toate cele mentionate mai sus, precum si disponibilitatea unor autovehicule amenajate special pentru a realiza transportul mortuar pentru care există autorizatiile impuse, respectiva societate reprezinta cea mai buna alegere.